4 Kasım 2010 Perşembe

Twitter ne lan tarikatı

şimdi efendim mevzu derin şöyle bi orta kestiler girelim dedik. Bu twitter zannımca diğer sosyal paylaşım ağlarını sollayacak gibi. Başta karışık ya da lüzumsuz gelebilir ama zamanla alışınca müptelası olup bırakamıyor insan. Hani ocakta yemeği, masa başında işi, tv deki diziyi, filmi bile unutturabiliyor adama. ''Neymiş ulan o bana ne kimin ne yaptığından'' gibi şeylerle meşgul olamam ben diyorsanız elbet haklısınız (kendi adınıza) ama aması var işte. Aslında iş böyle kestirilip atılacak gibi de basit durmuyor. hadi basitlik diyelim ama yıllar sonra karşısına bill cosby dedemiz cıkınca kim mutlu olmaz. (heheh) onu da geçtim obama seçim calısmalarını twitter üzerinden yapmıştı. Ha biz de koçyiğitler belki af buyurun karı, kız tavlarım ayağına kullanmak isteyebilir ama buna pek imkan tanımıyor twitter. Yani böyle bi amaca ulaşmak icin diğer sosyal paylasım ağları daha etkili. Öteki türlü şu an kahve içiyorum, duşumu aldım, bornozumu giydim, fal bakıyorum, hava bugün kapalı gibi iletiler yapmak isteyenler içinde pek açıcı bi şey değil. zira kimse bu kişileri takip etmek istemez. Yani sadece kendisini tanıyan arkadaşları takip eder.

E işin rengi de burda değişiyor zaten. bir insan sadece kendi tanıdığı arkadaşları tarafından takip edilmek istesin ki . Sonuçta msn var, tel var olmadı gel lan bi kahve içelim diyeceği ortam var değil mi? burdaki amaç daha cok hani bi şekilde yolların kesişmediği ama aynı dünya görüşüne, mizah görüşüne, sahip olduğu düşünülen kişileri keşfetmek... bu kah ünlü olur, kah sözlük ünlüsü olur, kah karikatürist olur...

neyse cok uzattım ulan...

şimdi kısa kesmek gerekirse (kısaya bak) twitter dan ya nefret edersiniz, ya da hastasınıımm dersiniz... ikisinin ortası yoktur...

valla açıkçası bu alet sayesinde, bazı ünlülerin içinin ne kadar boş oldugunu da idrak ettiğimiz gibi bazı ünlü simalarında sıcak yönlerini kesfedebilirsiniz...

internetten mesajlar cekiyorsun işte... 140 karakterli mesajlar...

baya eğlenceli bişey lan bence bu. ama zevksiz gelebilir... dediğim gibi amac cok önemli. ne aradıgın ne önemli?

ha sana göre deli işi de olabilir. la işte resmen sosyolojik analizini yapmak da gerekebilir bu işin.

denemek isteyenler bir twitter sayfası alsın ve anlık olarak ne yaptığını, bir düşüncensini ya da bir bağlantıyı kendisini takip edenler ile paylaşsın. takip eden ve edilen sayısı arttıkça bu enteresan bir hal alıyor. memnun kalmazsa beni bulsun. çok bi anlam da yüklemeye gerek yok o kadar. sözlük keyfi gibi diyebiliriz.

anlam yükleme diyene bak dediğinizi duyar gibiyim oha hayvan gibi uzadı hadise...

ama dediğim gibi twitter zannımca akıllı ellerin altında canavara dönüşebilir. çişim geldi, çok içtik nihoohohahha, la bugün misafirliğe gidecez seklinden sıyrılan kullanıcıları manyak şeyler bekliyor. *

hem facebook un anasını sattık afedersin video paylasım sitesinden farkı kalmadı... burası o bakımdan da can.

yurdum insanın uzak durusu yakında yakın temasa dönüşecek diye düşünür gözlerden öperim... (gerçi o zaman çoğu twitter kullanıcısı bırakır ama olsun) (25 11.2009) bu yazı yazıldığında cumhurbaşkanımız da, diğer siyasetçilerimiz de henüz twitter'da yoktu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder